Fødselsdag i Kastanjen

Fødselsdage.

Fødselsdage og fejring af vores fødselsdage er en dejlig ting, og noget alle børn glæder sig til. Det skal helst være en dag hvor alle børn er glade og har en god oplevelse.

Vi har i personalegruppen og bestyrelsen drøftet dette, og har valgt at vi gerne vil inviteres til fødselsdage men det skal planlægges med barnets stue i god tid.

• Vi holder børnenes fødselsdag i Kastanjen, i deres gruppe. Der synger vi fødselsdagssang og hvis de ønsker det, kan de dele noget ud som de har med hjemmefra, til deres kammerater.

At holde fødselsdag hjemme for kammeraterne er en stor ting, både for fødselsdagsbarnet og dem der er blevet inviteret. Det er noget børn er meget bevidste om, og kan være en meget udsat situation for det enkelte barn. Af hensyn til fællesskabet i Kastanjen har vi følgende henstillinger.

• Uddeling af invitationer: hvis man ikke uddeler til alle i barnets gruppe, skal dette ikke ske i Kastanjen. Det kan være hårdt for de børn der ikke får en invitation. Der kan være børn der selv mener, at de er fødselsdagsbarnets bedste ven og ikke kan forstå hvorfor de ikke får en invitation når nu de andre gør. Invitationerne kan i stedet deles ud til børnenes private bopæl.
  • Hvis man som forældre ønsker, at hente de børn der er inviteret til fødselsdag i Kastanjen skal det være fordi hele gruppen er inviteret og derfor skal hele gruppen tages med ved afhentning. At blive hentet til en fødselsdag er noget der er stort, og hvis der er børn der ikke bliver taget med, kan de føle sig udenfor.
  • Hvis fødselsdagen bliver holdt på en hverdag og det ikke er hele gruppen der er inviteret til fødselsdag, må de inviterede børns forældre selv hente deres barn i Kastanjen og aflevere det der hvor fødselsdagen bliver holdt.